Dersin Adı | Sanat, Tasarım ve Kentsel Mekan |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 410 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Kentsel mekanın, sanat ve tasarım ile ilişkili çeşitli bakış açılarını tartışabilmek, kamusal alan ve bu alanda zaman, mekan ve kültür vasıtasıyla oluşan beşeri faaliyetleri anlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sanat ve tasarımın kentsel mekanla olan çok boyutlu ve çok yönlü ilişkisi ile ilgilenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanıtım | |
2 | Kentsel Tasarımı Anlama | 1 – Kentsel Tasarım nedir? |
3 | Kentsel Tasarımın Boyutları | Münazara 1 |
4 | Kentsel Tasarımın Görsel Boyutu | 2 – Kentsel Mekanı analiz etme |
5 | Geriye bakış | Münazara 2 |
6 | Sanat ve Kamusal Mekan | 3 – Sanat nedir? |
7 | Sanat ve Mimarlık | Münazara 3 |
8 | İşbirliği | 4 – Sanatçı ve Mimar |
9 | Halk ve Sanat | Münazara 4 |
10 | Kentsel Mekan | 5 – Sanat ve Şehir |
11 | Çağdaş Kamu Alanı | Münazara 5 |
12 | Sunum | Tartışmalar |
13 | Sunum | Tartışmalar |
14 | Milli Bayram Tatili | |
15 | Proje Teslimi | Final Teslimi |
16 | Dönem Değerlendirmesi | Final Sınavları |
Ders Kitabı | Ders kitabı olmamakla beraber derste tutulacak defter zorunludur. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ReViews Artists and Public Space, edited by Ruth Charity, Black Dog Publishing Ltd, 2005. Urban Spaces, by Arian Mostaedi, Carles Broto & Josep Minguet Publishers, 2003. Architecture : Art, by Philip Jodidio, Prestel Publishing Ltd, 2005. Public Places-Urban Spaces, by Matthew C., Tim H., Taner O., Steve T. ArchitecturalPress, 2003. Two Minds – Artists and Architects in Collaboration, edited by Jes Fernie, Black Dog Publishing, 2006. Designing Public edited by Michael Erlhoff, Philipp Heidkamp, Iris Utikal, Birkhauser, 2008. Contemporary Public Space by Aldo Aymonino, Valerio Paolo Mosco, Skira Editore, 2006 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 35 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 42 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest